۱۳۸۸/۰۷/۲۵

آی آدمها ، چند نوجوان بالای چوبه دار می خواهند بسپارند جان !

آی آدمها ! که در آرامش و آسایش در گوشه ای نشسته اید !
بدون دلهره از مرگ و چوبه ای دار .
چند نوجوان بالای چوبه دار می خواهند بسپارند جان !
چند نوجوان بی آنکه طعم زندگی را چشیده باشند
باید با آن بکنند وداع !
بالای چهارپایه ای که مادری آن را از زیر پایشان خواهد کشید

آی آدمها ، آن زمان که در خواب هستید
لذت شیرینی زندگی را در رویاهایتان می بینید
آن زمان که گرمای اتاق شما را مست خواب کرده است
چگونه باید بدانید که چند نوجوان بالای چوبه دار می خواهند بسپارند جان !

آی آدمها ،
نوجوانی نکردند !
زندگی نکردند !
کودکی نکرد !
مهر ندیدند !
شبها را در سلول های بی روح و تاریک تا صبح کابوس ها دیده اند
کابوس مرگ
کابوس چوبه دار
و کابوس تلخ مادری را که چارپایه را از زیر پایشان خواهد کشید !

آی آدمها ، از خواب بیدار شوید !
نمی شنوید صدای زجه های این نوجوانان را ؟
یا نمی خواهید از خواب بیدار شوید ؟
آی آدمها ، بیدار شوید
شاید نگذاریم مادری چهارپایه ای را از زیر پای این چند نوجوان بکشد .

بهنود را اعدام کردند ! بهنود شجاعی قربانی انتقام گیری حکومتی شد که می خواست مردم معترض و آزادی خواه را ساکت نگه دارد ، قربانی جامعه ای بی روح و خشونت بار ایران شد ؛ اما روز مرگ و اعدام بهنود تیر خلاص دیگری بر بدنه نحیف جمهوری اسلامی ایران و وجدان همه شرکای دینی ، حقوقی و اجتماعی این حکومت بود .
به فاصله یک روز بعد از روزکودک و روز مبارزه علیه خشونت و اعدام بار دیگر حکومت جمهوری اسلامی ایران تقابل و ناهمسازی خود را با حقوق انسانی به نمایش گذاشت
خانواده مقتول در اعدام بهنود شجاعی مقصر اصلی نبودند ! چرا که آنان نیز آموزش و تربیت یافته ساختار فرهنگ ، حقوق و ارزش های هستند که رهبران دینی و دیکتاتور با اندیشه های سفالی ، کوزه های خالی اندیشه را سالیانی است که بجای آب گوارا به آنان نشان داده اند


بار دیگر حاکمیت جمهوری اسلامی ایران قصد دارد سه نوجوان ( صفر انگوتی متولد 29 شهریور ماه 1368 ، محمد رضا حدادی متولد 27 اسفند 1366 ، امیر امراللهی متولد دهم آبان ماه 1368 ) را به دلیل ارتکاب جرم در سنین پیش از هیجده سالگی اعدام کند و اگر ما سکوت کنیم باید مطمئن باشیم که این رژیم فاسد و خونخوار جان هزاران انسان را خواهد گرفت تا پایه های نظام خود را مستحکم کند .

برای رسیدن به روزگاری که بتوانیم کوزه های خالی از اندیشه را بشکنیم که همان روزگار استیفای حقوق انسان ها خواهد بود باید هم صدا و یکپارچه بر نقض حقوق حقوق بشر در ایران اعتراض کنیم .

پی نوشت :

  • اعدام قریب‌الوقوع سه نوجوان - کمیته گزارشگران حقوق بشر در ایران - سه نوجوان در ایران به دلیل ارتکاب جرم در سنین پیش از هیجده سالگی در آستانه‌ی اعدام قرار دارند. تاکنون تلاش‌های انجام شده جهت کسب رضایت اولیای دم این نوجوانان بی منتیجه بوده است.
  • اعدام سه نوجوان به نامهای صفر انگوتی، محمدرضا حدادی و امیر امرالهی - محمد مصطفایی - پس از مرگ بهنود شجاعی نوبت به سه نوجوانی رسیده است که سن کمتر از ۱۸ سال به اتهام قتل عمد دستگیر و راهی زندان شده اند. صفر انگوتی در ۲۹/۷/۱۳۸۸ به پای چوبه دار خواهد رفت و محمدرضا حدادی و امیر امرالهی نیز بر حسب شنیده ها در هفته آینده اعدام خواهند شد. تلاشهای فراوانی برای جلب رضایت اولیاءدم و توقف اجرای حکم آنها شده ولی متاسفانه تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است. در کنار این سه نوجوان بهمن سلیمیان در اصفهان، عباس حسینی در مشهد، رحیم احمدی و محمد جاهدی در شیراز از جمله دیگر نوجوانانی هستند که هر لحظه امکان دارد جانشان گرفته شود. برخی از خانواده های اولیاءدم موافقت خود را به شرط دریافت دیه اعلام خواهند نمود ولی خانواده موکلینم در شرایطی نیستند که بتوانند دیه مورد نظر خانواده ها را پرداخت کنند.
پی نوشت سه :
  • در اعدام بهنود مقصر کیست ؟ - وبلاگ زنانه ها - مدتها پیش لطیفه را شنیده بودم . خانه ی مردی را دزد زده بود و آشنایان هر کدام او را سرزنش میکردند که چرا دیوارهایت کوتاه است و چرا در را سه قفله نکردی و چرا دزدگیر نداشتی و چرا ...و وقتی سرزنش کنندگان حرفهایشان را تمام کردند مرد دزد زده زبان باز کرده میگوید : پس بفرمایید همه گناه ها از من است و دزد بیچاره هیچ تقصیری نداشته و فقط لطف کرده که اموال مرا برده ...در گفتارهایی که بعد از اعدام بهنود شنیدم ، حمله هایی که به مادر احسان میشد بابت اینکه رل جلاد را داوطلبانه در این مابین بازی میکند و صندلی از زیر پای بهنود می کشد ، بابت اینکه بعد از اینکار اظهار خرسندی و آرامش میکند و بابت ... ، بله ، در تمام گفتار ها یاد آن لطیفه و آن مرد دزد زده افتادم و اینکه براستی از نظر ما در اعدام بهنود چه کسی مقصر بود ؟بهنود پسر 17 ساله ای بود که بدون قصد قبلی مرتکب قتل شده بود. ( از این نظر حتی با دلارا هم فرق میکند ) یعنی اگر در کشوری با قوانین انسانی این اتفاق می افتاد ، بهنود از دو نظر مجرم محسوب نمیشد. یکی اینکه زیر سن قانونی بود. و دوم اینکه قتل غیر عمد بود. ضمن اینکه بهنود 4 سال هم مجازات شده بود...

پی نوشت دو :
  • afar Angouti,Mohammad Reza Haddadi and Amir Amrolahi at Risk of Execution - After Behnood’s death, the time has come for three other youngsters to go to the gallows. All three were charged for crimes they had committed when they were minors (under the age of 18). The alleged charge was premeditated murder. Safar Angooti will go to the gallows on…October 21st According to some reports, Mohammad Reza Haddadi and Amir Amrollahi will also be hanged next week. The considerable efforts to get the victims’ families’ consent to stop the executions have regrettably been unsuccessful. Additionally, there are 5 other youth whose death sentences could be carried out at any moment. Some of the victims’ families have agreed to give up their right for retribution in return for financial compensation, but my clients’ families are not in a position to come up with monetary compensation.