۱۳۸۸/۰۸/۰۸

سرطان پستان - Breast cancer



با توجه به اینکه در ماهی هستیم که بنام سرطان سینه ( Breast cancer ) نامگذاری شده و بخاطر حساسیت این مسئله در بین زنان و زنانی که ، به هیچ گونه اطلاعات علمی در مورد این موضوع دسترسی ندارد امیدوارم حداقل به زنانی که در اطراف خودمان هستند این اطلاعات را منتقل کنیم تا اگر موردی هم هست برای درمان اون اقدام کنند .

سرطان پستان يكي از مهمترين وشايع‏ترين بيماري‏ها در زنان است و دانستن اطلاعات اساسي در اين زمينه براي هر زني اگرچه دچار اين بيماري نيز نباشد به دليل شايع بودن و مهم‏بودن بيماري لازم است. قابل ذكر است كه بيشتر توده‏هاي پستان سرطاني نيستند و درمان سرطان پستان هميشه به برداشتن پستان منتهي نمي‏شود و در مراحل اوليه بيماري با درمان‏هاي جديد شانس بهبودي واقعي وجود دارد. سرطان پستان شايع‏ترين علت مرگ زنان در محدوده سني 35تا55 سالگي را تشكيل مي‏دهد. در هر سال يك تا دو مورد سرطان پستان در هر1000 زن به طور جديد تشخيص داده مي‏شود.
نسج پستان در مجاورت عضلات اطراف پستان قرار دارد شناخت سيستم لنفاوي پستان از لحاظ تشخيصي و درماني حائز اهميت مي‏باشد. تومورهاي پستان مي‏توانند از طريق سيستم لنفاوي گسترش يافته و به تمام بدن راه يابند و درحقيقت سيستم لنفاوي راهي براي ارتباط لنف با عروق مي‏باشد خون‏رساني به قسمت‏هاي داخلي و مركزي پستان توسط شاخه‏هاي شرياني انجام مي‏شود پستان داراي سيستم عصب دهي نيز مي‏باشد.
علائم بيماري‏هاي پستان:
شايع‏ترين علامت و شكايت‏هاي بيماري پستان كه يك زن را به مشاوره پزشكي ارجاع مي‏دهد احساس توده درپستان، ترشح با خونريزي ازنوك پستان و درد پستان مي‏باشد و در صورت مشاهده اين علائم وتغييرات بايد به پزشك مراجعه نمود اگر چه خيلي از اين موارد سرطاني نخواهد بود.

پی نوشت : دو لینک زیر گزارش کاملی از این بیماری هست که راههای تشخیص ، پیشگیری و درمان در آنها ذکر شده اند






پی نوشت دو : پستان یا سینه یکی از اندام های جنسی و زیبای زنان هست که در اثر یک نوع بیماری خاص به نام سرطان پستان در برخی از مواقع از بین می رود بهتر است قبل از آنکه مشکلی برای جسم خود پیش بیایید حتما با چک کردن مورادی که گفته شده است به سلامت این عضو بدن خودتون رسیدگی کنید .

1 نظرات:

بنفشه در

بسیار عالی ....بله متأسفانه باوجود اینکه هرساله تعداد خانم هائی که به سرطان سینه دچار می شوند در ایران، رو به فزونی است اما اطلاع رسانی و آگاهی دادن در ارتباط با آن بسیار کم و به نظرم غیرمفید است

ارسال یک نظر