۱۳۸۸/۰۸/۱۵

تصاویر و فیلم های 13 آبان را بدون هیچ ترسی منتشر کنید


عصر سه شنبه 12 آبان خبری از طرف موج سبز آزادی پخش شد که بیشتر شبیه خبرسازی و شایعه بود این سایت خبر را با عنوان هشدار جدی و مهم برای کاربران اینترنتی در شب و روز 13 آبان منتشر کرد خبری که به صورت بسیار ناشیانه و غیر حرفه ای نوشته شده بود . این سایت اینگونه نوشت که یوتیوب و سایت های مشابه از روز گذشته رفع فیلتر شده اند و این حرکت مشکوک صرفا برای شناسایی افرادی هست که در ایران می خواهند فیلم روی این سایت آپلود کنند .

پخش خبر غیر واقعی از طرف موج سبز آزادی باعث ایجاد وحشت در بین کاربران اینترنتی و بخصوص کسانی شد که روز 13 آبان گزارش های تصویری و ویدیویی تهیه کرده بودند تا آنها را از طریق اینترنت منتشر کنند . این عمل سایت موج سبز آزادی کمک شایانی به جمهوری اسلامی کرد تا اطلاعات از درون ایران به صورت گسترده منتشر نشود و همانگونه که جمهوری اسلامی ایران می خواست کاربران دست به خودسانسوری که بسیار مهمتر از سانسور دولتی هست زدند . حال ما از کاربران می خواهیم که نگران هیچ گونه خطر امنیتی از جانب جمهوری اسلامی ایران نباشند و همانگونه که قبلا گفته شد از طریق سایت های دیگر اقدام به انتشار اخبار ، فیلم ها و تصاویر خود بکنند .

یکی دیگر از اخباری که چند وقت پیش توسط برخی از سایت ها و وبلاگ ها در مورد یاهو و ارائه مشخصات 200 هزار وبلاگ نویس به جمهوری اسلامی منتشر شده بود ترس بیشتری را در بین کاربران ایجاد کرد ، عموما اگر شخصی به اصول اینترنت و استفاده از آن در ایران آشنایی داشته باشد می داند که چنین امری به چند دلیل شدنی نیست یک : عموم وبلاگ نویسان از سیستم یاهو برای سرویس ایمیل خود استفاده نمی کنند ، دو : اکثریت کاربران ایرانی مشخصات و اطلاعات خود را به صورت دقیق و صحیح در یاهو ثبت نمی کنند ، سه : امکان ردیابی آی پی طرف با اینترنتی که در ایران هست بسیار مشکل و غیرمستند هست .

پس از دوستانی که قصد منتشر کردن چنین اخباری را دارند خواهش می کنیم جنبه خبرسازی را کنار گذاشته و با اصول صحیح و درست اینگونه اخبار و اطلاعات را منتشر کنند تا موجب خودسانسوری و ترس در کاربران نشود .

پی نوشت :

5 نظرات:

ناشناس در

سلام
توصیه می کنم که با ایمیل جدیدا ساخته شده درست قبل از فرستادن، فایلها را با ایمیل به دوستان یا کسانی در خارج از کشور بفرستید چرا که در سایتی خواندم که
KeyLogger های سخت افزاری در بعضی از کافی نت ها دیده شده . تازه کی لوگر نرم افزاری نیز هست.
اگر فایل هارا با ایمیل بفرستید حتی اگر سپاه پسورد اکانت شما را داشته باشد دیگر کاری نمی تواند بکند چون فایل فرستاده شده.
ولی اگر خودتان فایل را آپلود کنید و سپاه پسورد اکانت شما را پیدا کند می تواند فایل شما را پاک کند که در همید چند روزه مواردی از پاک شدن فایلها در یوتیوب دیدم.

ناشناس در

حتما از ایمیل گوگل استفاده کنید چون قابل رهگیری مثل یاهو نیست.
در HEADER ایمیل یاهو کلی IP هست که محل فرستاده شدن ایمیل را نشان می دهد.

ناشناس در

http://unixsolaris.blogspot.com/2009/10/blog-post_21.html

ناشناس در

سلام
قسمت نظرات این صفحه مفید است
http://unixsolaris.blogspot.com/2009/10/blog-post_21.html

بنفشه در

به هرحال کمی باید احتیاط رو بیشتر کرد، خشونتی که حکومت در سیزده ابان به خرج داد، نشون داد که کاملاً شمشیر رو از رو بسته اند وب رای ماندن خودشون دست به هر کاری میزنند

ارسال یک نظر