۱۳۸۸/۰۸/۱۶

پاسخی به روزنامه جوان : و اما در ایران 140 کودک ایرانی در آستانه اعدام !

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران در تاریخ 15 آبان خبری بدین صورت منتشر کرد که 30 کودک عربستانی در آستانه اعدام هستند ، این روزنامه در ادامه این خبر نوشت یک فعال عرصه حقوق بشر از اوضاع تاسفبار زندانیان در زندان های عربستان سعودی انتقاد و تاکید کرد که هم اکنون 30 کودک در این کشور در آستانه اعدام هستند و زندانیان بدلیل محدودیت فضا ، تغذیه نامناسب و امکانات پزشکی بسیار محدود در شرایط بسیار بدی به سر می برند .




باز می رسیم به همان مثل معروف که می گوید (( چراغی که به خانه رواست به مسجد النبی حرام است )) حال باید به این روزنامه گفت که قصه اعدام کودکان در ایران ، تراژدى اين سال‌هاى کشورمان است و چطور شما نمی دانید که هم اکنون 140 نفر از نوجوانان در انتظار حکم اعدام به سر مى‌برند . آیا خون 30 کودک عربستانی رنگین تر و زندگی آنها با ارزشتر از 140 کودک ایرانی هست ؟ ما از اعدام کودکان عربستانی خوشحال نیستیم ولی از اعدام کودکان ایرانی بسیار ناراحتیم ، چگونه است که برای بد نشان دادن اوضاع داخلی یک کشور اعدام را محکوم می کنید اما برای حفظ نظام و قوانین غیر انسانی نظام خود اعدام و کشتار کودکان بی گناه را واجب می شمارید ؟

فکر نمی کنم اوضاع زندانیان عربستان بدتر از این مردمی باشد که در زندان ها و سیاه چال های شما به سر می برد ، فکر نمی کنم آنجا با باتوم و شیشه نوشابه به دختران و پسران تجاوز کنند ! فکر نمی کنم عربستانی ها ده ها جوان بی گناه را در قفسی که به اندازه یک نفر جا دارد حبس کنند ! فکر نمی کنم در زندان های عربستان دختر مردم را لخت کنند و هنگامی که به او تجاوز می کنند بگویند رایت را پس می دهیم یا پسری را لخت کنند و از بیضه هاش وزنه آویزان کنند یا آنها را لخت در بین دیگر زندانیان بچرخانند !

اوضاع پزشکی زندان های عربستان هرچقدر هم بد باشد باز از این قتل گاه های شما بهتر است ، حتما بپرسید که آنجا هم دختران و پسران مردم بعد از شکنجه بدنشان عفونت کرده و مرده اند ؟ ای کاش میشد عربستان می رفتیم تا ببینیم آنجا هم کهریزک هست ، آنجا هم زندانیان را در فاضلاب حبس می کنند و بجای آب به او ادرار انسان می دهند و به زور زمین را به او می لیسانند ؟ باید از زندانیان آنجا بپرسیم که آنها را هم با بنزین خیس می کنند و زیر آفتاب شکنجه شان می کنند ؟


من اصلا فکر نمی کنم که عربستان چنین جایی باشد که شما می گویید ، گفته هایتان را بر خط و مشی سیاسی شما می گذاریم چون می دانیم که برای حفظ نظام فاسد و ولایت مطلقه وقیح محتاج هستید که اینگونه دروغ بگویید تا اعمال کثیف و ننگین خود را با این دروغ های ساختگی بپوشانید .

پی نوشت :

  • مرورى بر وضعيت اعدام نوجوانان زير 18 سال در کشور - مى‌خواهند زنده بمانند - زهرا فيضي ؛ نااميد است و اميدوار. نااميد از زندگى و اميدوار به زنده بودن . زمين خاکى بازي، توپ پلاستيکى دولايه و دوچرخه زنگوله‌دارش در لابه‌لاى خطوط تيره و روشن عمودي، به ذهن بى‌رمقش خطور مى‌کند. دلش لک زده براى حرم آغوش مادر و اينکه ببيند شايد که همه چيز خواب بوده است، مثل خيلى وقت‌ها... نامش را مى‌خوانند، زندگى را باور نکن کودک من، ايران بهشت تو نيست. تو به اعدام محکوم شده‌اي! قصه اعدام کودکان، تراژدى اين سال‌هاى کشورمان است. هم اکنون 140 نفر از نوجوانان در انتظار حکم اعدام به سر مى‌برند. مدتى است با گسترش شبکه‌هاى ارتباطي، هر از چند گاهي، صداى دادخواهى افراد و سازمان‌هاى بشردوستانه، ‌براى حفظ حيات کودکان محکوم به اعدام شنيده مى‌شود. اين در حالى است که همه دولت‌هاى جهان، پيمان‌نامه‌هايى را به تصويب رسانده‌اند که آنها را ملزم مى‌کند در هيچ شرايطى مجرمان نوجوان- افرادى که هنگام ارتکاب جرم کمتر از 18 سال داشته‌اند- را اعدام نکنند.
  • سی کودک عربستانی در آستانه اعدام - روزنامه جوان ؛ یک فعال عرصه حقوق بشر از اوضاع تاسفبار زندانیان در زندان های عربستان سعودی انتقاد و تاکید کرد که هم اکنون 30 کودک در این کشور در آستانه اعدام هستند.

1 نظرات:

بنفشه جمالی در

بی تعهد تر و دروغ گو تر از خبرگزاری های دولتی تا به حال ندیده ام....

ارسال یک نظر