۱۳۸۸/۰۹/۰۱

حقوق بشر در آینه ها ... !


امروزه حقوق بشتر از آنکه برای بهتر شدن اوضاع انسان ها استفاده شود تبدیل به نوعی ابزار برای نقض حقوق انسان ها و بهره گیری های مادی و مقامی شده است ، بد نیست حقوق بشر رو از دیدگاه برخی فعالان سیاسی و اجتماعی ببینیم !

آینه یک - رئیس جمهور 63 درصدی در مجمع عمومی سازمان ملل : دنیا از نبود حقوق بشر رنج می برد ، آن زن مصری که کشتند ببینید ! زنان و کودکان فلسطینی را ببینید ! زندانیان در زندان گوانتاناما را ببینید که شکنجه می شوند ! ببینید در ابوغریب چگونه به زندانیان تجاوز می کنند ! ببینید ! ببینید ! آیا این حقوق بشر است ؟!
رئیس جمهور 63 درصدی در مجمع خصوصی سپاه پاسداران : همه این خس و خاشاک ها رو پاک کنید ، هر زنی و دختری دیدید بگیریدش ببرید تجاوز کنید بهش تا دیگه از این غلط ها نکنن ! این پسرهای سوسول هم یادتون نره اونها رو اگر با آلت ... نشد با باتوم چنان ... که ماسک نزن بیان بگن مرگ بر دیکتاتور . هر کسی گفت مرگبر دیکتاتور با تفنگ بزنید تو قلبش که این شعارهای ضد انقلابی رو نتونن بگن

آینه دو - رئیس جمهور سبز یادگار امام ، در سالهای اخیر چشم خود را به اعدام ها ، کشتارها و تجاوزها بسته و سکوت اختیار کرده بودند ، ایشان در بیانیه 1392 خود ضمن ابزار نگرانی از وضعیت انقلاب دوباره کاندیدای ریاست جمهوری شده و افزوده اند : زمانی که من نخست وزیر بودم امام راحل به حقوق بشر خیلی اهمیت میداد ! ایشون تاکید می کردند که مردم و مسولان نباید از چارچوب حقوق بشر انقلاب اسلامی فراتر بروند .

آینه سه - بنگاه حقوق بشر ، این نهاد بر این باور است که حقوق بشر و دمکراسی در ایران عملی هست اگر آمریکا حمایت های مالی خود برای جمع آوری اسناد حقوق بشری در ایران قطع نکند ، این بنگاه ضمن جمع آوری اطلاعات در مورد اعدام ها ، سنگسارها و شکنجه و مرگ مردم از تمامی انسان های بشر دوست می خواهد که با کمک های مالی آنها را یاری کند ! ( بنگاه نبود اشتباه شد منظور همون بنیاد بود )

آینه چهار - خبرنگار فوق حرفه ای و متخصص در آمریکا ، ایشان می گویند که وارد شدن انسان های غیر حرفه ای به بحث حقوق بشر باعث بی اعتباری و بد نامی این حوزه شده است ، به قانون التزام صد در صد دارند و در چارچوب قوانین اسلامی و غیر اسلامی حقوق بشر را به زیبایی تعریف می کنند . در برخی مواقع اعدام را نه تنها مغایر با حقوق بشر نمی دانند بلکه راه حل موثر برای مقابله با تروریست ها می دانند .

آینه پنج - مرجع تقلید بزرگوار ، ادیان الهی را مرجع تمام حقوق بشرها و حقوق انسان ها می دانند و مشکلات موجود در امر حقوق بشری را در عمل نکردن به توصیه ها و قوانین شرعی و دینی می دانند ، ایشان شدیدا نگران حقوق بشر هستند و می گویند : بدلیل اینکه جوانان ما از دین و شریعت روی برگردانده اند حقوق بشر در تمام جهان نقض می شود و باید کاری کرد که همه از دستورات و قوانین دینی و مذهبی پیروی کنند .

آینه ششم - دیدگاه برخی فعالان سیاسی و حقوق بشری در مورد حقوق بشر زنان ، این عزیزان می گویند متاسفانه فرهنگ و تعصب در کشورهای جهان سومی باعث عقب افتادگی زنان جامعه شده که این نقض آشکار حقوق بشر هست .
چند روز بعد دوست دختر یا همسر این فعالان عزیز در اعترافاتی تکان دهنده از نقض حقوق بشر می گویند : داشت منو خفه می کرد با مشت زد و دندون هام رو شکست ، قفسه سینم آسیب دیده ، گردنم و بازوم بخاطر فشارها و کتک ها کبود شدند این هست حقوق بشری که برای ما زنها در نظر دارید ؟
طی تماس که با این فعالان عزیز داشتیم ایشان نقض هرگونه حقوق بشری را تکذیب کردند و ذکر کردند که مشکل یک دعوای ساده بود و به همین خاطر یک درگیری کوچیک به وجود آمد که من عصبی شدم !


و اما گرسنگی مردم ، بی خانمانی کودکان بی سرپرست و کودکان کار ، روسپیگری اجباری ، تجاوز ها ، شکنجه های خانوادگی و ... اینها جز حقوق بشر حساب نمی شوند و این داستان همچنان ادامه دارد ...

1 نظرات:

بنفشه در

بله بابک جان
حقوق بشر این روز ها شده دستآویزی برای شیک کردن و انسانی جلوه دادن سخنرانی های سیاست مدارها.....دیدیم که برای رفع گرسنگی یک میلیراد انسان که در خطر مرگ هستند کشورهایی که ادعای رعایت و توجه حقوق بشر دارند فقط در اجلاسشان تعهد دادند اما مقع تعهد به عملشان جای زدند

ارسال یک نظر