۱۳۸۸/۰۹/۰۴

خطر دیپورت شیدا جهانبین از سوی دولت هلند !


ماده 14 اعلامیه جهانی حقوق بشر - الف) هركس حق دارد براي گريز از هر گونه شكنجه و فشار به جايي پناهنده شود. نيز مي تواند در ساير كشورها از پناهندگي استفاده كند.

این روزها کشورهای مدافع حقوق بشر و آزادی بیش تر از پیش عرصه را بر فعالان تنگ می کند و با دیپورت فعالان از کشورهای مختلف به ایران جان آنها را به خطر می اندازد ، شیدا رو سالهاست از طریق اینترنت می شناسم ، فکر کنم از طریق وبلاگی یا از طریق فعالیت هاش می شناسمش ، سوای شناختن وی می دونم شیدا نیز مثل همه انسان حق داره که زندگی کنه .

طبق اعلامیه جهانی حقوق بشر وی حق دارد بخاطر گریز از هر گونه فشار و شکنجه ای به کشور دیگری پناهنده شود ! اما عدم تعهد برخی کشورها به اعلامیه جهانی حقوق بشر جون این فعالان رو بخطر می ا ندازد و سکوت برخی نهادهای حامی حقوق بشر به این مشکل دامن می زند .

خطر دیپورت شیدا جهانبین، روزنامه‌نگار و فعال دانشجویی از سوی دولت هلند - شیدا جهانبین، روزنامه‌نگار و عضو دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب پس از ترک ایران در فروردین‌ماه 87،‌ اکنون با خطر دیپورت از سوی دولت هلند مواجه گشته است.

این فعال دانشجویی، که با نام «ترانه آزادی» نیز شناخته می‌شود در آبان ماه 85 برای اولین بار بازداشت شد و در اسفندماه همان سال ماموران وزارت اطلاعات بار دیگر برای بازداشت وی اقدام نمودند که به دلیل عدم حضور او در منزل موفق به این کار نشدند.

این روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس سابقه همکاری با روزنامه‌های توسعه و همشهری، مجله آزما و هفته‌نامه فکر روز را داشته است و فعالیت‌های دانشجویی او در زمره دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب نیز قابل توجه می‌باشد.

در حال حاضر وضعیت این فعال دانشجویی نگران کننده است چرا که با توجه به سابقه‌ی فعالیت‌های او، و سابقه‌ی برخورد دستگاه‌ امنیتی با روزنامه‌نگاران و فعالان دانشجویی، دیپورت و بازگرداندن شیدا جهانبین به ایران ممکن است سبب بازداشت و حتی برخوردهای شدیدتر با وی شود.

پی نوشت :

4 نظرات:

Sheida Jahanbin در

خیلی خیلی ممنون ام از توضیح ات بابک گرامی. امیدوارم هم نام من هم به زودی کارش درست بشه. براش خیلی نگران ام :(

هوشنگ در

این از عجیب ترین مواردیست که تا کنون دیده ام! ، این همه شباهت واقعا عجیبه !!.

اِلهام در

متاسفم###

مهدی در

این همان ادامۀ خط مماشات کشورهای اروپائی با دولت خونخواری است که با ادعای دروغین حمایت از حقوق بشر به لاس زنی و داد و ستد چشم خور را بر جنایتهای رژیم ضد بشر میبندند و حاضر میشوند حتی برای خوشنودی آن قربانی را به قربانگاه بفرستند.
ننگ بر مماشاتگران

ارسال یک نظر